Strona główna
  Honda CBR Dane techniczne

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Honda CBR Dane techniczne





Temat: CBR 1100 XX
Witam, faktycznie suche dane techniczne nieco oniesmielaja, potezna moc i predkosci, jednak nietaki wilk grozny, osobiscie pierwszym motocyklem jakim jezdzilem po uzyskaniu prawa jazdy 'A' byla Honda CBR 1000F, rowniez mocarny motocykl, jednak zarowno ona jak i XX bardzo plynnie i miekko oddaje moc. Niezrozum mnie zle, oba potrafia dokopac i wystrzelic przed siebie jak rakieta, ale zachowujac respekt dla maszyny mozna nia gladko sie przemieszczac. Ze wzglegu na duza pojemnosc, a co zatym idzie duzy moment obrotowy juz przy nizszych obrotach, mozna jezdzic wolniej nawet na wyzszych biegach przezco mniej obeznani raiderzy moga w pelni kontrolowac moc (sam tak robilem).
Powodzenia i szerokiej drogi z licznymi zakretami:)
Radano






Temat: 1
Elo wam wszystkim tutaj będe przedstawiał swoje prace nad swoją Vitalką.

DANE TECHNICZNE :

Marka: Kymco
Model: Vitality
Rok produkcji: 2004
Kolor: jaskrawo zielono - czarny
V-Max: 98 km/h GPS (Licznikowe 110 km/h)
Pojemność: 70 ccm

TUNING OPTYCZNY :

- Malowanie Kawasaki Ninja
- Wyrzucony tylni błotnik
- Zrobione nadkole (źle wyszło jeszcze raz będe robił)
- Podwyższony tył
- Tuningowe manetki od Hondy CBR
- Lusterka łezki carbon (były ale sie połamały)
- Wypolerowany tłumik
- Brak spojlera z tyłu

TUNING MECHANICZNY :

- Cylinder Airsal Sport 70 ccm
- Dysza w gaźniku 90 (większych na mielochu nie było)
- Rolki LeoVince 5,7 gr
- Tłumik LeoVince HM TT
- Pasek Polini Kevlar
- Cewka zapłonowa Naraku High End (wersja z dwoma pinami)
- Świeca zapłonowa NGK Iridium
- Łożyska wału i uszczelniacze NARAKU

dodam, że w trakcie roboty są teraz lewy i prawy dolny plastik pod nogi bo nie miałem.

ZDJĘCIA : http://bikepics.com/membe...m/03vitality50/





Temat: Honda CBR600RR 2007
2007 r. model CBR600 Hondy obchodzić będzie 20 urodziny. Z tej okazji producent przygotował nową wersję motocykla CBR600RR.



Pojazd jest o 8 kg lżejszy od poprzednika. Zredukowano masę jednostki napędowej (o prawie 2 kg), ramy (o 4,5 kg), podwozia (1,2 kg), a nawet systemów elektronicznych (0,4 kg). Masa jednośladu bez płynów eksploatacyjnych wynosi 155 kg. O 22 mm zmniejszono także długość CBR-a (obecnie 201 cm). Modernizacja wyglądu pozwoliła na poprawienie aerodynamiki.

4-cylindrowy silnik motocykla ma pojemność 599 cm3 i rozwija moc 120 KM, a dzięki zmianom w układzie elektronicznego sterowania jest mocniejszy (o 3 KM) i bardziej dynamiczny w zakresie od 7 do 10 tys. obrotów niż jego poprzednik. Jednostka współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów.

Cen CBR-a600RR 2007 na razie nie podano.

Wybrane dane techniczne
Typ silnika
4-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa (cm3 )
599
Moc maksymalna (KM przy obr/min)
120/13500
Maksymalny moment obrotowy
(Nm przy obr/min)
66/11250
Długość x szerokość x wysokość (cm)
201 x 68,5 x 110,5
Rozstaw osi (cm)
137,5
Masa pojazdu (kg)
184
Zawieszenie
Przednie: 41-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge, skok 120 mm
Tylne: Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym, z regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 130 mm
Hamulce
Przednie: 310 x 4,5 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami
Tylne: Przednie: 220 x 5 mm z 1-tłoczkowymi zaciskami



Temat: Zdań kilka o tuningu TDI


Kilka pytań:
1. Jaki jest skok tłoka w CBR 900 i jaka jest uśredniona prdkość tłoka w cylindrze przy 12.500 rpm?
2. Jakie jest średnie Pe dla tych wartości (w przybliżeniu można przyjąć moment obrotowy)
3. Jaka jest długość korbowodu w stosunku do skoku tłoka?


Witam

lojalnie uprzedzam, że moja wiedza teoretyczna na temat mechaniki jest bardzo nikła, ale postaram sie odpowiedzieć na pytania :

ad 1 - skok tłoka wynosi 54mm (tak podaje przynajmniej producent w danych technicznych), prędkość tłoka - tego niestety nie wiem, ale zapytałem na forum Hondy, więc może się dowiemy

ad 2 - niestety nie mam pojęcia co to jest Pe, ale co do momentu obrotowego - max moment to 104 Nm przy 9,5 tys obr, przy obrotach max 12,5 tys wynosi on ca 80 Nm (szacowane na podstawie wykresu)

ad 3 - przejrzałem serwisówkę, ale tam są niestety tylko limity serwisowe a wymiarów nie ma

Co do KTM - niestety nie mam żadnych danych. W każdym razie prękosci tłoka w seryjnych silnikach motocyklowych ocierają sie już o fizyczne granice możliwości sprężyn - dlatego czasem stosuje się zestaw dwóch sprezynek na zawór, a firma Ducati stosuje rozrząd desmodromiczny. W silnikach wyczynowych na najwyzszym poziomie światowym (motoGP) pojawiają się rozwiazania pneumatyczne.

Pozdrówki



Temat: Motocykl wrzesien 2008 porownanie sportowych 125

Ale może nowa CBR-ka dłużej leci do 100? Choć moja też rakieta nie jest ale żeby 22 sekundy to razej nie. Może wtryskowce gorzej chodzą? A tak apropos czy oznaczenai silników Hondy np. JC34E maja cos do mocy pierwotnej (nie po odblokowywaniu po kupnie)>>??

Wtrysk jest własnie po to zeby była silniejsza

jak by nie patrzeć to R125 jest nieco mocniejsza i ma nieco większy momęt obr. no już nie mówiąc o wyglądzie, ciekawe tylko na czym polegały te ich "testy", czy naprawde je testowali czy wnioskowali na podst. danych technicznych, eksploatacyjnych i wrażeniach posiadaczy tych maszyn.




Temat: Honda cbr 954 rr
Witam,

Czy mogłby mi ktoś coś napisac o tym sprzecie jakies dane techniczne wady zalety lub chociaz skierowac na jakies strony gdzie cos takiego znajde ;)

Pozdro



Temat: Honda CBR 600 F4i Sport
Jak wiecie jakiś czas temu kupiłam Hondę CBR 600 F4iSport. Trafiła się okazja, gość sprowadził ten motocykl z Włoch w zimę, cena zdecydowanie niższa niż w Polsce, ja miałam akurat kupować samochód...ale wiadomo co wybrałam...:-). Motocykl po ślizgu, w dziwnych miejscach poobijany, więc prawdopodobnie gość co go sprzedawał chciał z ubezpieczenia wyciągnąć, ale ważne, że kierownica prosta . Nie no, jest naprawdę w dobrym stanie. Nie pisalam nic o Sporciaku wcześniej ponieważ wolałam zarejestrować, przejechać się i dopiero zdać realcję. Wczoraj udało mi się dokonać rejestracji (m.in. dzięki Cornoldowi, który wziął mi numerek za co dziękuję), a dzisiaj byłam się przejechać.
Wcześniej jeździłam na Hondzie CBR 125R. Sporo ludzi ostrzegało mnie przed przeskokiem na 600tkę, ale po dzisiejszej jeździe wiem, że będzie dobrze i że słusznie zrobiłam kupując ten motocykl . Na tym się dosłownie fruwa. Niesamowicie jest kierować tym motocyklem. Wiadomo na początku na spokojnie wyczuć maszynę, szykowałam się na spore utrudnienia wywołane zmianą, ale ku mojemu zaskoczeniu nie miałam większych problemów podczas mojej pierwszej, krótkiej wyprawy. Pojeździłam sobie po terenach mniej ruchliwych (bynajmniej tak mi się wydawało) i bardziej otwartych. Poćwiczyłam ruszanie, lewoskręty itd. na placu w lesie. Starałam się wyczuć maszynę i jestem dobrej myśli, chociaż wiem, że muszę non stop myśleć co robię i czeka mnie dużo pracy i mam do pokonania wiele km by mieć większe doświadczenie. To dopiero początek mojej przygody, ale większa pojemność w porównaniu ze 125tką to po prostu bajka. Szybko się zbiera, w mgnieniu oka przyspiesza, dobrze się trzyma drogi. Dzisiaj największą prędkość jaką uzyskałam to 150km/h, ale znałam już drogę i miałam możliwość jazdy. Adrenalina po jeździe niesamowita.

Temat założony po to, by forumowi koledzy i koleżanki z większym doświadczeniem doradzili mi na co zwracać uwagę, o co zadbać przy eksploatacji, co zmienić itd.

Kilka danych technicznych:
Rok produkcji: 2001
Data pierwszej rejestracji: maj 2002
Przebieg: 24988 km
Kraj producenta: Japonia
Kraj sprowadzenia: Włochy
Moc silnika: 122 KM

Motocykl jest na wtrysku, jest zamontowany tłumik Arrowa, brak podnóżek dla pasażera (nawet lepiej, bo nie lubie brać za kogoś odpowiedzialności). W późniejszym czasie mam zamiar przemalować "ogon" z żółtego na czerwony, ponieważ pierwotny był rozwalony przez pierwszego właściciela i został zamontowany żółty z innego modelu. Pozdrawiam i czekam na rady.



Temat: Honda CBR 125R
Dane Techniczne:

Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 2-zaworowy, jednocylindrowy SOHC
Pojemność: 124,7 cm3
Średnica x skok tłoka: 58 x 47,2 mm
Stopień sprężania: 11,0:1
Układ zasilania: Gaźnik typ VK 28 mm
Max. moc: 11 kW / 10 000 obr/min
Max. moment obrotowy: 10,1 Nm / 8 000 obr/min
Układ zapłonowy: CDI
Rozrusznik: Elektryczny
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch O-Ring
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 1920 x 675 x 1070 mm
Rozstaw osi: 1294 mm
Wysokość siedzenia: 776 mm
Prześwit: 172 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 10 litrów
Masa pojazdu w stanie suchym: 115 kg
Koło przednie: 17M/C x MT1,85 6-szprychowy odlew z aluminium o profilu w kształcie litery U
Koło tylne: 17M/C x MT2,15 6-szprychowy odlew z aluminium o profilu w kształcie litery U
Opony przednie: 80/90-17M/C 44P
Opony tylne: 100/80-17M/C 52P
Zawieszenie przednie: 31-milimetrowy widelec, skok 109 mm
Zawieszenie tylne: Pojedynczy amortyzator, skok 120 mm
Hamulce przednie: Hydrauliczne tarczowe 276 x 4 mm, zaciski 2-tłoczkowe, klocki ze spieków metalicznych
Hamulce tylne: Hydrauliczne tarczowe 220 x 4 mm, zaciski 1-tłoczkowe, klocki ze spieków metalicznych

Kupiłem ją 1 sierpnia 2007 r od 1 właściciela. Jedyną modyfikacją w niej są zmienione żarówki na mocniejsze. Znalazłem ją na allegro, Miała udokumentowany przebieg 7100km [jeszcze na gwarancji], zapłaciłem za nią 7000 zł.w Danych technicznych niema podanego v-max. Jest to około 130 km/h "tylko" tyle bo po pierwsze to 4-suw, po drugie jest jeszcze zablokowana. jednak po odblokowanie na tych przełożeniach osiągnie 140 km/h, ale będzie mieć dużo lepsze przyśpieszenie Spalanie: 3,1 l przy v-max hehe
Póki co nie mam jeszcze zdjęcia swojego egzemplarzu, ale wkrótce dodam ;]



Temat: 9/11 Pentagon - mocna animacja poparte dowodami


Ale prędkość dla samego silnika (zamontowanego na stoisku) ma niewielkie
znacznie - w zasadzie różnica taka że trzeba dyszę o zmiennym przekroju
zamontować. Bo przepływ wewnątrz silnika wojskowego już jest
poddźwiękowy... Mało tego - część współczesnych silników komercyjnych
dzieli z wojskowymi całe moduły...


zgadza sie, zreszta ciag dla silnika podaje sie taki jaki osiagany jest
na stanowisu testowym, a nie dla okreslonych warunkow lotu.
Co do modulowosci budowy rowniez zgoda - bo to sie oplaca, niemniej
jednak kombinujac z wykorzystujaniem czesci takich samych "klockow"
mozna zbudowac urzadzenie o innych parametrach.


| Odnies wartosci ciagow do max masy startowej, albo oporu
| aerodynamicznego (albo nawet tylko powierzchni czolowej)- tak zeby
| otrzymac wartosc ciagu przypadajaca na jednostke danej wartosci. Gdyby
| wszystkie samoloty mialy podobne indeksy, to latalyby z podobnymi
| predkosciami

Tyle że nie mówimy o samolotach a o silnikach....


Ok, dobrze, ale trudno porownywac same silniki do siebie w oderwaniu od
ich zastosowania. Same parametry tych silnikow to nie wszystko. Masz
prosty przyklad: silnik W46 stosowany w T72 (i pochodnych) i silnik
motocykla Honda CBR 600. I co z porownania parametrow silnika wynika?
Pierwszy słoń, drugi - żwawy liliput. Tyle ze ten pierwszy rozpedza
40-tonowy pojazd do 60km/h, a drugi 200-kilowy motocykl do ponad 200 km/h.
Skoro w samolotach stosuje sie jakis okreslony (taki a nie inny) typ
silnika to ma to swoje uzasadnienie - zaleznie od celu jaki mamy
uzyskac. Mniejsza juz o to czy wynika to z ekonomii, aerodynamiki, czy
innych wzgledow.


| a jakis racjonalny powod ze tak jest "logicznie"? poza kalka
| jezykowa... Dla mnie dwuprzeplywowy turboodrzutowy to taki ktorego

Kalka językowa jest bardzo istotnym powodem,



z lenistwa albo z braku rozwinietej semantyki technicznej w danym jezyku


ostatnim polskim silnkiem był K-15 którego różnorakie części się walają
po różnych miejssach...


jezeli sie walaja po roznych miejscach to swiadczy to o kwalifikacjach
kadry. "kwalifikacjach" "kadry"?

raider





Temat: Jak zrobić z CBR 125 motorower????
Tak sobie spokojnie przeczytałem całą dyskusję i co mogę na ten temat powiedzieć...

Po pierwsze chciałem powiedzieć, że jest taki motor jak Honda CBR 50, nawet ostatnio na forum ścigacza ktoś linka do zdjęcia i opisu zamieszczał, jak znajdę to wkleję... Jednakże z tego co mi wiadomo, to jest to jedynie wersja torowa, więc gdyby ktoś szedł w kierunku rej. na 50 to mógłby tłumaczyć, że jest to wersja torowa przerobiona i dopuszczona do ruchu ale nie wiem co by z tego wyszło przy dyskusji.

Po drugie co do samej rejestracji na 50... Trzeba się z tym udać do jakiegoś najlepiej znanego bądź polecanego zakładu na badanie techniczne no i nigdy nie obędzie się bez dania w łapę. Jest to koniecznie, ponieważ ten kto Wam wystawi lewe zaświadczenie bardzo dużo ryzykuje. Jednakże w tym kraju wszystko jest do załatwienia w taki sposób...

Osobiście jednak nie polecam rejestrowania CBR 125 na motorower. Nawet jeśli wszystko dobrze zrobicie, załatwicie wszystkie papiery czy nawet zmienicie naklejki i wydech z waszego motoru to jeśli natraficie na wrednego policjanta, bądź poprostu na takiego, który kiedykolwiek widział jak wygląda CBR 125 to prawie napewno będziecie mieć zatrzymany dowód i rejestracyjny i wymóg przeprowadzenia badania technicznego w wyznaczonym przez policję zakładzie. Wiem z doświadczenia, bo znajomy miał taką sytuację.

Także sprawa rejestracji 125/50 pozostaje do przemyślenia przez każdego z Was indywidualnie Mam nadzieję, że mój post wniósł coś przydatnego do rozmowy, jeżeli nie to proszę o skasowanie No i trzymam kciuki za wszystkich, którzy zdecydują się rejestrować na 50 aby nie mieli problemów i mogli cieszyć się jazdą




Temat: Na co zwracać uwagę, przymierzając się do zakupu motocykla?
Kupując używany motocykl musimy pamiętać o tym, że na rynku polskim spotykamy wersje motocykli, budowane dla różnych rynków, na przykład: wersje europejskie, wersje australijskie, wersje amerykańskie, wersje japońskie, wersje kanadyjskie i inne. Producenci przygotowują modele z drobnymi różnicami pod kątem różnych rynków. W efekcie występują takie dziwolągi, jak Honda CBR 700, budowana na potrzeby rynku amerykańskiego, na którym z myślą o ochronie Harleya obowiązują cła zaporowe na motocykle o pojemności powyżej 700 cm3. Z kolei kupując motocykl japoński możemy trafić na model, w którym reflektor świeci symetrycznie, co może być przyczyną problemów przy pierwszym badaniu technicznym i w trakcie kontroli drogowej. Również modele amerykańskie mają reflektory świecące symetrycznie i dodatkowo prędkościomierze wyskalowane w milach. Ze względu na obowiązujące na innym kontynencie przepisy podatkowe i celne motocykle takie mogą mieć trochę inne pojemności silnika. Skutkiem tego są problemy z częściami, gdyż najbardziej popularne na naszym rynku części zamienne nie zawsze pasują do motocykli, oferowanych na innych rynkach i kontynentach. Jedynym rozwiązaniem jest wtedy importowanie części z rynku, z którego pochodzi nasz motocykl. Jest to operacja czasochłonna i kosztowna.

Najczęściej wymienianymi w motocyklu elementami są: klocki hamulcowe, łańcuch, zębatki, świece zapłonowe, uszczelki, opony. Kupując motocykl warto sprawdzić, czy do naszego modelu podstawowe części zamienne i elementy eksploatacyjną są dostępne i czy ich ceny nie są wygórowane. Na przykład jedna z wersji Kawasaki Zephira ma po dwie świece zapłonowe na cylinder. Ponieważ jest to rzędowa 4-ka, to wymiana świec wymaga zakupu 8 nowych elementów. W ten sposób koszt wymiany jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku innych popularnych motocykli.

Analiza przyszłych kosztów powinna również objąć koszty przeglądu i kosztów wykonywania podstawowych czynności serwisowych, na przykład regulacji luzów zaworowych (mogą to być zawory regulowane śrubami lub mogą wymagać użycia specjalnych płytek regulacyjnych, podnoszących koszty wykonania takiej regulacji). Warto przy tym sprawdzić, co ile kilometrów motocykl wymaga wymiany oleju, gdyż na przykład w Hondzie Dominator taka konieczność można nas spotkać co 3 000 kilometrów. O awaryjność danego modelu możemy zapytać mechaników z warsztatu, specjalizującego się w naprawach określonych marek i modeli jednośladów.




 Menu
 : Strona Główna
 : Honda Accord 24 Tuning
 : Honda Civic 16 2002
 : honda civic 1991 1995
 : Honda Civic 5d VII
 : Honda Civic Budowa sprzęgła
 : Honda Civic opis budowy
 : Honda Civic tablica kodów
 : Honda Civic Tuning części
 : Honda Civic tylna półka
 : Honda CRX Najwieksze forum
 : manila flug reisen hotels in manila fluege manila wetter manila flug frankfurt manila nach manila fliegen hotels in manila fluege manila flug manila billig nach manila hotels in manila hotel in manila manila flug reisen de guenstig nach manila fluege manila
 : hotel Morskie Oko Garden
 : Hotel Solemar na Rodos
 . : : .
Powered by Wordpress | Designed by Elegant WPT